Nederlandse modemerken en hun ontstaan
Geplaatst op 18 februari 2019 door LarsReinders
Reinders is opgericht door de 2 zussen Julie en Marie Reinders. Zij waren voor de lancering van hun modemerk actief als modellen. Dit komt doordat de twee zussen een tweeling zijn en dit is natuurlijk een gewilde eigenschap in de modellenwereld. Al op 6 jarige leeftijd zijn zij gescout en hebben zij dus jaren in de modewereld mee mogen lopen. Nu werken zij sinds 4 jaar aan de andere kant van deze wereld, namelijk als ontwerpsters. Het merk staat bekend om hun knit wear. Daarnaast staat het merk bekend om hun oversized kleding om tegengewicht te bieden aan de skinny hype die al lang gaande is. Hun kleding wordt al door grote sterren gedragen zoals Bella Hadid en Hailey Baldwin.
Nikkie
Het modemerk Nikkie is opgericht door Nikkie Plessen. Dit heeft zij in 2011 opgericht en is sindsdien volledig op haar modewerk gericht. Kate Mo
ss is nu zelfs het gezicht van het modemerk. Hiervoor was zij actief als presentatrice. Het merk bevat super vrolijke kleuren en gaat echt met de trends mee.
Studio Anneloes
Studio Anneloes is in 2006 opgericht door Anneloes in Amsterdam. Het merk produceert perfect passende kleding voor dames die super comfortabel moet zitten. Het merk vind het erg belangrijk om met materialen te werken van de beste kwaliteit. Dit materiaal noemen zij zelf Travel-kwaliteit. Het merk is nog niet zo groot dat het al winkels verspreid over Nederland heeft, maar het merk is al wel in 300 Nederlandse winkels te vinden. Het belangrijkste doel waar het merk ook voor staat is het verduurzamen van de Nederlandse kleding- en textielsector. Dit hebben zij ook vastgelegd in het Convenant Duurzame Kleding en Textiel in Den Haag.
Daily Paper
Daily Paper is in 2010 in Amsterdam opgericht door de drie vrienden Hussein Suleiman, Jefferson Osei en Abderrahmane Trabsini. Zij laten zich inspireren door hun Afrikaanse roots. Het merk gebruikt veel zwart en wit. Het merk heeft al met veel grote merken mogen samenwerken. Zo heeft het in 2017 meerdere samenwerkingen gedaan met Puma. Ook heeft het modemerk met Yellow Claw een collectie uitgebracht in 2014. Dit jaar heeft het merk zelfs nog een collectie uitgebracht met het bekende rummerk Havana Club. Dit was een exclusievere collectie, er werden namelijk maar 8 items gelanceerd en van al die 8 items werd een bepekte oplage van maar 250 stuks gemaakt. Een van die items wat zelfs een speciale rum fles met daarop ook de naam Daily Paper.
Geef een reactie
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.